sâmbătă, 6 decembrie 2008

“INGINERUL” BASESCU



Am citit in tinerete, in revista “Urzica”, o hazlie schita umoristica. Era vorba despre un absolvent american de conservator, la clasa de compozitie, care trebuia sa sustina auditia de absolvire executand o compozitie proprie. Cu o zi inaintea examenului, el nu crease insa aceasta bucata muzicala cu care, interpretand-o, sa convinga comisia examinatoare si, mai ales, pe exigentul ei sef, cu care avusese un mic litigiu. In noaptea premergatoare examenului, candidatului nostru ii vine, insa, o strafulgerare “geniala”! A luat o compozitie de-a maestrului, sef al comisiei, si a transcris-o, nota cu nota, de la coada la cap. A muncit toata noaptea si a doua zi dimineata, cu stima in mana, nu suficient de uscata, intra in sala de examen si se aseaza la pian. Comisia si asistenta fac liniste si i se da incuviintarea sa cante. Si deodata in sala s-au auzit acordurile Sonatei Lunii a lui Beethoven…….
O sa spuneti: ce legatura se poate face intre cele povestite si domnul Basesc? Iata care ar fi explicatia : dupa inventarea trenului si a sinei de tren aparente (calea ferata), inginerii si-au pus problema cum ar putea fi, aceasta, traversata usor de catre carute si autovehicole in orice loc, nu neaparat pe la bariere sau locuri special amenajate. Si au inventat atunci sina ferata ingropata (la nivelul solului ), cu un profil ceva mai complicat decat al celei aparente si, evident, ceva mai costisitoare. Aceste sine ingropate s-au folosit mai ales in orase, pe ele mergand mijloacele de transport in comun de mare capacitate, la inceput tramcarele, iar mai apoi tramvaiele.
Ajuns, nu se prea stie precis cum (desi unii spun ca se cam stie !) primar al Bucurestiului, domnul Basescu, procedand la fel ca muzicianul-candidat al nostru, si-a zis :”ce-ar fi sa scot eu sinele astea ingropate, de pe niste strazi din Bucuresti, si sa le inlocuiesc cu sine aparente de tren. Si ca sa nu zica lumea ca pe strazile Bucurestiului merge trenul, am sa-i reduc numarul de vagoane la doua, si am sa- i zic metrou “usor” (usor, pe dracu; ! usoara a fost gandirea “consumata” pentru aceasta lucrare !). Desigur ca soferii nu mai pot trece de pe o parte pe alta a strazii pe unde ar vrea ei, ca mai inainte, ci numai pe unde vreau eu, pe la pasarelele amenajate si numai dupa ce mai parcurg cativa kilometri. Nu e un sacrificiu prea mare, Bucurestiul nu-i suficient de poluat, iar litrul de benzina inca nu-i doi euro !”
Si tot ce a gandit “inginerul” Basescu a si tradus in practica ! Arata Bucurestiul (orasul meu natal, dar nu si-al domnului Basescu ), prin strazile cu metrou “usor”, ca un targ de vite cornute mari, cu garduri metalice de protectie a vitelor, care odata debarcate din vagoane, ar putea fi lovite de tren. Inteleg ca s-au cheltuit cu acesta “minunata treaba” si bani trimisi de UE. Oare asa doreste Consiliul Europei sa arate Bucurestiul ? Problema pe care o semnalez este, totusi, urmatoarea : domnul Basescu a fost (si poate chiar mai este ) marinar, si stie sa conduca bine ( un “bine” mai bun decat cel din lozinca portocalie cu care …) vaporul, care merge pe apa si nu pe sine ferate. Domnia sa nu este inginer, dar trezindu-se in functia de primar al Bucurestilui, a simtit nevoia unei realizari personale specifice prin care bucurestenii sa-si aminteasca de el, tot asa cum s-a intamplat si cu “vrednicii” sai inaintasi postdecembristi . Personal de Halaicu stiu ca si-a “ mutat” niste hectare de pamant din Bucovina la Mogosoaia, de Lis, ca a pus doua statuiete in fata primariei, reprezentand doua broaste ( doua kichuri primite dintr-o vizita in schimb de “experienta” in…China) si ca a pus beculete de Craciun pe strazile orasului, nu-mi mai amintesc daca inainte sau dupa ce si-a schimbat nevasta; de Ciorbea, ca a “reusit” numai intr-o suta de zile sa deschida, pentru cetateni, usile din fata ale primariei, dupa care a fost promovat premier. “Realizarea” domnului Basescu este, insa, mai paguboasa pentru Bucuresti si bucuresteni, pietoni sau soferi, mai ales, si cred ca zilnic pe domnul Presedinte al tuturor romanilor il apuca asa, din senin, un sughit. Oare in tot Consiliul Primariei Bucuresti nu s-a gasit un inginer cu adevarat edil, care sa-i spuna ca actiunea “metroul usor” este un nonsens tehnic ? Aceasta cu atat mai mult cu cat acest Consiliu era ostil primarului (dupa cum a afirmat personal domnul Basescu ) din motive de culoare politica (n-ar fi bine ca primarii sa nu faca politica, in afara de cea a localitatii respective, si sa fie alesi disjunct in alte campanii de alegeri, de catre cetateni, pe timp de zece ani ). S-au cheltuit fonduri pentru a se face, de fapt, un deserviciu Bucurestiului prin “oborizarea” unor artere importante din cartierele Militari, Giulesti, Dudesti, 13 Septembrie etc, caci “opera” proliferaza ! Inginerul Videanu, pe care nu datorita carismei sale, l-am votat primar, ci datorita lipsei unui candidat credibil mai competent, continua cu obedienta “opera” mentorului si predecesorului sau, care acum se afla pe o noua treapta a ..competentei sale. De unde imi imaginam ca Bucurestiul o sa fie placat pe strazi cu marmora, de o sa crape vecinii de invidie, vad un vid de idei la domnul Videanu, care admite prea usor, ca fierul e mai tare ca marmora.! Cine va reingropa, totusi, si cand, sina ferata in pamantul Bucurestiului ?

PS Cine m-o prinde, cu ocazia alegerilor de orice fel, pe la vre-o sectie de votare, punand stapila pe vreun nume, sau pe o lista de nume de diverse hahalere parvenite, sa-mi rupa picioarele si buletinul de identitate !
Trimisa ziarului”Tricolorul” (redactie@ziarul tricolorul.ro), fara a se solda cu vreun ecou !

Niciun comentariu: