marți, 2 decembrie 2008

De ce "Un ardei tonic" ?

Expresia ” Un ardei tonic” este o anagrama a numelui meu: Andrei Ciontu. Am dat aceasta denumire blogului meu, deoarece toate scrierile mele, ce le voi posta pe el, au o doza de criticism, emanatie a caracteristicii spiritului meu. In ultimii 18 ani, de dupa pensionarea din 1990, am avut mai mult timp de analiza si cugetare, si mi-am format intotdeauna o parere personala, de om liber, neinregimentat politic, si pe care am considerat-o, afirm eu, un om de formatiune inginereasca, ca fiind logica. Aceasta parere nu a concordat, de multe ori, cu aspectele vietii cotidiene creata prin diverse legi si ordonante de urgenta, creata, deci, prin masurile luate de unii conationali de-ai mei, care au ”inhatat” diverse puteri din Stat si au devenit, si prin votul meu, ”intelepti” conducatori ai Romaniei. Prin ideile si parerile mele critice, nu am cautat, neaparat sa fiu un ”Gica Contra”, critica mea este constructiva, eu avansez solutii alternative, pe care le-am tinut prea mult timp in sertar. Ori, eu cred ca solutiile mele puteau si inca mai pot face bine Romaniei, similar binelui creat de un ardei iute sau gras ingurgitat, prin aportul de vitamine necesare organismului omenesc, deci...un ardei tonic !
Scrierile mele se refera la varii domenii, care nu sunt neaparat pendinte de meseria mea (inginer de radiocomunicatii, doctor-inginer in radioelectronica militara). O parte se refera la domeniul social-politic (fara a promova politica si ideologia vreunui partid), o alta, evident, la domeniul tehnic (istoria stiintei si tehnicii, a descoperirilor stiintifice si a inventiilor, etc). Am scrieri si despre ecologie si protectia mediului, precum si in domeniul sportului. Unele scrieri sunt mai vechi, fara ca tematica sa fie perimata, altele sunt mai recente. Le voi posta fortuit pe blog (care nu este, totusi, o carte electronica !), dar voi mentiona la sfarsit data elaborarii ei, si daca a mai fost publicata pe undeva sau este inedita.
S-ar putea ca unele compozitii, din dorinta de a fi cat mai explicit si convingator, sa fie considerate prea lungi. Asta, e ! Le veti citi, si veti face adnotari numai daca credeti ca va intereseaza, lucru pe care eu mizez !

Bucuresti, 01.12.2008

PS: Prin anii ’90, cand am fost o vreme redactor coordonator la revista ”Tehnium”, am mai folosit un pseudonim provenit tot din anagramarea numelui meu, si anume: Toni E Carundi, sau ca sa aiba o tenta ungureasca,
Tony E Karundy. Sub acest pseudonim am semnat o serie de articole tehnice in revista !

2 comentarii:

Anonim spunea...

sunteti praf ku ardei vostri ku tot,

Anonim spunea...

Ai fost si esti mare.Te cunosc din copilarie,de cand umblam in pantaloni scurti,prin Pantelimonul nostru demolat.O viata de om cu mari sacrificii si eforturi,ai invatat,ai insemnat ceva in Telecomunicati,pentru ca acum,din partea unor,analfabeti sa fii cotat. Nu trebue sa descurajam.Vulpe/