marți, 9 decembrie 2008

DOMNULE PRIMAR GENERAL AL BUCURESTIULUI


De la evenimentele din decembrie ’89 si pana in prezent, au mimat functia de Primar General al Bucurestiului, capitala Romaniei, o serie de provinciali politici precum, Halaicu, Lis, Ciorbea, Basescu, iar in prezent o faceti …dumneavoastra. Cati dintre acestia sunt fii ai Bucurestiului, sa tina la el, sa-l iubeasca cu filiala ardoare.
Nici unul ! Eu nu cred ca primarii trebuie sa aibe “culoare politica”, au, nu toti, doresc binele localitatii si al obstii ”pastorite”? Ei ar trebui alesi pe cate 10 ani dintre fii localitatii prin alegeri locale disjuncte de alegerile politice. Ce-au realizat memorabil si vizibil pentru Bucuresti “primarii” mentionati ? Mai nimic;
Orasul se afunda tot mai mult in gunoaiele care par scapate de sub control, este invadat de autovehicule, orasul este din ce in ce mai poluat chimic, fonic si, mai ales, educativ, bucurestenii, ca simpli cetateni, sunt din ce in ce mai needucati, si mai recalcitranti in respectarea legilor. Bucurestiul a devenit din ce in ce mai tolerant in adastarea pe teritoriul lui (asta o fi insemnand, oare, democratie?) a fel de fel de indivizi, din tara, dar si din strainatate, care au proliferat in oras o gama larga de infractiuni, incepand de la cersetorie, la hotii si jafuri, crime, coruptie, afaceri oneroase cu terenuri, spalari de bani, etc. Si, cum politie nu prea avem, cum activitatea Primarului si a Consiliului sau Municipal nu este prea eficace, Bucurestiul este cam…un sat fara stapan, dar nu si fara...”caini” !
Se pare ca nici un primar nu are sansa ca bucurestenii sa-i ridice, pentru meritele sale, o statuie !
Stiu, domnule Primar, ca sunteti foarte ocupat, pe langa problemele Primariei, si cu probleme politice, cu problemele economice ale afacerilor personale, cu problemele familiale , etc. Eu doresc sa va sugerez,in mod deziteresat, unele modalitati de a rezolva o problema spinoasa pentru Bucuresti si bucuresteni, si anume, problema circulatiei auto prin oras.
Ar fi foarte bine daca, peste ani, bucurestenii ar putea sa spuna : “Problema circulatiei auto in Bucuresti a rezolvat-o Primarul Videanu, caci altfel nu stiu ce ne faceam ? “
Nu fac o analiza a neajunsurilor actuale, nu argumentez nici prea insistent propunerile ce vi le etalez, dar iata care sunt acestea, prezentate nu dupa importanta lor, sau dupa o ordine de prioritati :
· Realizarea prin lege a unui nou “modus vivendi” in Bucuresti,
avand sloganul “one family, one car”, adica, pentru o singura familie, un singur autoturism in Bucuresti, oricati bani are familia, si oricate “beizadele” dornice sa se duca la liceu cu autoturismul (neaparat “bengos”) pe care tocmai i l-a cumparat taticu cadou de ziua majoratului. Desigur, familia poate avea in proprietate, platind pentru ele chiar si un impozit progresiv, si 7 autoturisme, dar numai unul va avea numar de circulatie de Bucuresti. Restul vor fi inmatriculate (reinmatriculate) in judetele pe unde familia are vile, case de vacanta, fabrici, etc.
· Interzicerea circulatiei prin Bucuresti a autoturismelor de teren (4x4), adevarati “mastodonti” care strica strazile orasului, iar in cazul unor accidente soldate cu coliziuni, ii omoara,de regula, pe toti din cealalt autoturism ! Aceste autoturisme de teren sa circule numai pe teren in afara orasului, iar pe strazile Bucurestiului sa circule numai limuzine, mult mai bine curatate de praf si de noroi, ca pana acum, cand nimeni nu are nimic de obiectat ! Venind de pe teren (vizite in judete’ vanatoare, etc)
in Bucuresti, autoturismul de teren va fi lasat la marginea orasului, pe linia de centura, in garaje sau locuri special amenajate
de catre Primarie, unde, nu-i asa, autoturimul trebuie curatat si intretinut, pentru a fi pregatit de o noua cursa pe teren.
· Ridicarea, in sfarsit, a autoturismelor vechi, stricate si abandonate pe domeniul public. Neefectuarea inca, dupa atatia ani, a acestui lucru este o dovada crasa de “indolenta si de impotenta” a factorilor executanti, pe care nu i-a “imboldit” nimeni.
· Autoturismele din alte judete, sau straine de Romania, care vin in Bucuresti, sau tranziteaza orasul, vor primi gratuit, de la Politie, la intrarea in oras, un “ecuson-autorizatie” pentru circulatia in arealul orasului Bucuresti, pentru un timp limitat (negociabil pe baza de argumente bine documentate).
· In dreptul statiilor de autobuze si troleibuze, 20 metri din bordura sa fie vopsite in rosu, iar oprirea, dar mai ales stationarea altor vehicule,in acesti 20 metri, sa fie aspru pedepsite.
· Reducerea, in caz de necesitate, a circulatiei auto in Bucuresti cu 50% astfel: in zilele calendaristice cu sot, sa circule numai autovehiculele cu numar de inregistrare cu sot, si reciproc. Aceasta masura nu este de sorginte comunista, si nici nu ingradeste drepturile universale ale omului, este numai o masura de protectie a sanatatii si vietii, in ultima instanta, a tuturor citadinilor, cu si fara masina. Ar fi numai o masura de temperare a comportamentului snob, pagubos si absurd, al unor oameni avuti, care par sa ignore faptul ca Bucurestiul are, totusi, o retea de metro si un sistem de transport in comun de suprafata destul de suficient
· Reducerea numarului de taximetre din Bucuresti !
· Autocamioanele de aprovizionare cu materiale si marfuri, a diverselor santiere si magazine, vor circula prin Bucuresti numai noaptea, intre orele 00 si 06.

Masurile intreprinse de Primarie la problema in discutie, precum demararea unor lucrari de reabilitare a infrastructurii interioare ( inante de a se fi realizat, cum ar fi fost logic, o linie de centura ca lumea), marirea impozitelor auto, marirea (de ce?) a taxelor de asigurare obligatorie, instituirea taxei de drum (de fapt, e de fum!),
dotarea Politiei rutiere cu costisitoare radare si camere de luat vederi, marirea cuantumului amenzilor, “vanatorile” de soferi,etc,
toate acestea sunt numai…paliative, si nu vor “detrona Zeul Automobil” de pe piedestalul pe care sta, acela de “Stapan al Bucurestiului”
Desigur ca nu ma astept, Domnule Primar, sa am nici un fel de
audienta cu propunerile mele, asta bazat si pe alte anterioare propuneri trimise unor persoane care au condus sau conduc, efemer si intr-un fel, Romania de 17 ani incoace. Se pare ca toti cei ce dobandesc puterea se imbolnavesc subit de suficienta, si isi proclama ca mod de viata dictonul: "“Nu-mi da sfaturi, ca stiu sa gresesc si singur !”
God bless… Bucarest !

Bucuresti, 23.11.2006

PS: Trimisa la Primarie, cu ecou….ZERO !

Niciun comentariu: